Saturday, August 15, 2009

tersesat lagi....

1. hari b4 start balik sesi pembelajaran, dengan beraninye aku pi PKNS bangi sensoranng, petang lak tu. insiden yg berlaku:
i. silap kuar ikut bangi perdana instead of petronas (aku confuse dgn jln tetibe)
ii. blik kol 8 dari PKNS kuar ikut jln sesuka hati coz tetiba je x ingat jln mane dtg tadi, siap sampai kat permata doh...
iii. kuar permata aku silap lg, ambik jln nk pi cyber (hahaha maknanye aku boleh balik cyber, tp x leh balik bangi)
iv. naseb baek jumpe jln smpai dkt soshor . thanks era menjadi penyelamatku. (memg jd penunjuk arah yg berjaya, conversation smbil drive, mantap g2)

2. nak pi cyber dr bangi, ingtkan nk ikut era, tp mck aku lak pinjam kete...
nk kne smpai evenQ b4 9, mck aku lak x blik2 lg dh kol 8.30. akhirnye aku tepon gak, n die patah balik coz x smpai lai putra, baru je dlm area bangi, apekah?????
i. dengan penuh debaran bawa la kete tu, tetiba la silap arah pi masuk tol. ok, x pe kot pi la tol
ii. sampai simpang jb, klia aku masuk lagi, tetiba... erk, silap jln...
toot....toot...
aku: era, i masuk tol, pastu silap ambik jln pi klia
era: hah???? nape masuk tol? patah la balik
aku: x de tempat patah balik, ade pi putra mahkota
era: carila exit, patah balik, dah nk kol 9 ni, habistu cmne?
aku: xde la, ade pi mahkota je
dah terlepas dah exit tu..
era: ambikla exit tu..
aku: dah lepasla, tp ade signboard pi nilai klia
era: i xtau la, x biase jln tu
aku: habisla.... ok la, i jln je dulu tgk ape jd.
era: ok, cepat sikit tau, dh nk start ni.
aku: ok, nnti tlong hantar poster ye
era; ok, ape2 bgtau i
aku: ok

dahla asyik tepon era je sepnjg jln...
akhirnye jumpa la exit pi putrajaya cyberjaya
sampai juga akhirnya aku di evenQ, tp dah kol 9.12 a.m

mende yg aku buat hritu tp x pernah buat sblm ni:
1. drive smpai 150 km/hr (mantap gile, kalau mak aku tau, sah terkejut die)
2. drive 120 km/hr tp pegang hp sebelah, stereng sebelah (memang cari nahas)
3. drive ikut naluri je

itulah kisah hidop aku yg agak advantures....

2 comments: